מונולוג של ראובן מתוך הספר" פגע וברח"

17.10.2011

פחדתי שיגלו שאני עשיתי זאת. הייתי תמים בכדי שלא יגלו את התאונה שביצעתי. ברצוני לספר לכם את הסיפור הנורא מכל שעברתי. ניסיתי לשמור אותו בסוד, אך לבסוף הראיות הצביעו עליי.
היה זה יום סוער, גשם שטף את הרחובות. הלכתי לי ברחוב ולפתע, ראיתי מכונית נוצצת ויפיפייה. למדתי לפרוץ מכוניות ולכן, לא נתקלתי בקשיים כאשר פרצתי את המכונית והתנעתי. הכביש היה חלק, איבדתי שליטה ונתקעתי בעץ הקרוב. יצאתי במזל מכל הסיפור, אך חברתי לכיתה, נעמי, נפצעה. פצעתי אותה על ידי כך, שהיא הלכה ליד העץ שבו פגעתי. כך, שפגעתי גם בה וגם בעץ. עפתי באוויר מהפגיעה של המכונית. חברי, יגאל, עזר לי לקום והוא הזמין אמבולנס. יגאל, לא ידע שאני זה שביצע את התאונה. הוא רק אמר שראה את ליאוניד, ילד מהכיתה שלנו, בורח מן המקום.
העניינים הלכו והתדרדרו. ניסיתי לגונן על חברי ליאוניד, מכיוון שלא רציתי שיאשימו אותו בתאונה. יגאל, האשים כל הזמן את ליאוניד וקרא לו שמות גנאי. גוננתי על ליאוניד ואמרתי ליגאל שיפסיק לרדת עליו ולהאשים אותו. הרגשתי לא טוב עם זה שאני לא מודה בטעותי. יגאל, רק חקר את התאונה וחיפש עדים לכך שזה היה ליאוניד. הוא דיבר עם סטודנט שהתגורר בבניינו על התאונה. גיורא, הסטודנט, שיתף על יגאל פעולה ואמר שראה את ליאוניד בורח מזירת הפשע. יגאל בא אליי יום אחד וראה אותי מגלף סביבון אדום. הוא נזכר במה שהתינוק שבו הוא מטפל הביא לו. הסביבון שהתינוק הביא לו היה זהה לזה שגילפתי באותו הרגע. כל הדברים הללו נודעו לי כאשר חקרו אותי בבית המשפט. לא יכולתי לסבול עוד את כל הסיבוך הזה ופשוט התוודיתי. סיפרתי לבית המשפט את כל מה שעבר עליי. סיפרתי להם, שבעצם ליאוניד הוא זה שישב לידי במכונית והוא מנע ממני לעצור אותה, אך לא הקשבתי לו והמשכתי לנסוע. יגאל היה בהלם לפי השערתי. הוא הלך להתנצל בפני ליאוניד המסכן, שכל הכיתה ירדה עליו. חוץ כמובן, ממני שגוננתי עליו. כאשר גיורא, שאל את יגאל מה נסגר בסוף על "הרוסי" (כך יגאל נהג לכנות אותו), יגאל אמר לו: "יש לו שם-ליאוניד".
לסיכום: חזרתי למיטבי והפסקתי לעשות שטויות. לכן, למזלי, קיבלתי רישיון רק לאחר עשר שנים. ואתם יודעים מה, עכשיו אני מורה נהיגה. אני נוהג זהיר ובטוח.
נדב

נשמח אם תשאירו תגובה...

