מכתב לדורית אורגד

12.12.2011
שלום רב,
קוראים לי נדב ואני לומד בכיתה ו', בבית ספר אופקים.
אנו לומדים עלייך ועל סיפורייך בכיתה והייתי רוצה לדעת עלייך יותר.
את סופרת שמאוד מעניינת אותי, מכיוון, שהספרים שלך, לא נכתבים סתם כך, עומדת מאחוריהם משמעות ובכל ספר, היא שונה. באיזה ספר הופיעה המשמעות, שלדעתך היה הכי חשוב להבין אותה ומהי?
את כותבת הרבה על העלייה ארצה. למשל, הספרים "שבועת ה"אדרה" ו"במבחן ימים סוערים", מדברים על העלייה. מאוד אהבתי את כל הנושא הזה והרבתי לקרוא ספרים על העלייה. זה ממש החזיר אותי לעבר, כאילו שבאמת הייתי שם. הרגשתי שאני עובר את הקשיים יחד עם הדמויות, מכיוון, שכתבת את זה כל כך מציאותי ומותח. האם הספרים הללו אמתיים? ומדוע את כותבת על כך?
ראיתי שאת כותבת המון ספרים. התפלאתי על המספר הרב, לא כל הסופרות כותבות כמות כזו של ספרים. בעצם, כל חייך כתבת ספרים. זה לא שיעמם אותך מתישהו?
את סופרת מיוחדת. כתבת הרבה ספרים מעניינים ומותחים. חלק מרגשים, חלק מותחים וחלקם עצובים. מה שעוד הפליא אותי, הוא שאת כותבת ספרים בעלי סוגות שונות, בדיוק כמו שציינתי כרגע. תחילה, לא אהבתי במיוחד את ספרייך. אך, לאחר שהעמקתי בקריאה, התאהבתי בכתיבתך. הספר הראשון שלך, שקראתי, היה "פנק מלך המדבר." הוא לא ממש עניין אותי, אולי כי עוד לא אהבתי לקרוא, או, שזה בגלל שקראתי אותו מתוך מחויבות. חוץ מזה, אני לא זוכר ממנו הרבה ויכול להיות, שאם אקרא אותו היום, אני כן אוהַב אותו. מה שכן, את שאר ספרייך אהבתי ואני מרבה בקריאה.
הספר שהכי אהבתי, הוא "פגע וברח". אני אוהב ספרי מתח ותעלומות, לכן, הספר הזה היה עליי האהוב ביותר. המוסר השכל שאפשר להוציא ממנו, הוא לא להסיק מסקנות מהר מדי. הספר שאני קורא עכשיו, הוא "אל מקום חדש". כבר מההתחלה, הספר זה עניין אותי והוא בין הספרים האהובים עליי. עוד לא גמרתי אותו, אך עד עכשיו, הוא ספר מצוין.
לסיכום: למרות, שבהתחלה לא אהבתי את הספרים שלך, המשכתי לקרוא אותם וגיליתי, שאת סופרת מצוינת. אני מקווה להמשיך לקרוא את ספרייך מכיוון, שיש עוד הרבה שלא קראתי והם נראים לי מעניינים. המשיכי בכתיבתך כי את יודעת לכתוב, אפשר לראות לפי כתיבתך הגבוהה והשוטפת.

שלך,
נדב

נשמח אם תשאירו תגובה...

