דמיון בין הסיפורים "בזוקה ובמבליק" ו"חולצה ירוקה בהירה"

שני הסיפורים הם סיפורים קצרים ברמת קריאה גבוהה שכתבה דורית אורגד. בשני הסיפורים יש שני ילדים שהם גיבורי הסיפור, הם לא חברים בתחילת הסיפור. בסיפור בזוקה ובמבליק הגיבורים הם חיים ואיתי, בתחילת הסיפור אין ביניהם קשר, לא חברים הכי טובים אבל בגלל שלשניהם אין חברים ואין חברים התחברו ונהיו חברים. בסיפור חולצה ירוקה בהירה הגיבורים הם גיל ויואב שהיו פעם חברים אך רבו.
בסיפורים יש למשפחות בעיות כלכליות. במשפחה של חיים מהסיפור בזוקה ובמבליק יש בעיות כלכליות ובגלל זה ההורים של איתי לא מרשים להם להיפגש ובסיפור חולצה ירוקה בהירה למשפחות של גיל ויואב יש בעיות כלכליות ובגלל זה הם צריכים ללבוש חולצות של אחיות שלהם. וככה גם זה מביא לדמיון.
בשני הסיפורים ההורים משתתפים כגיבורים מרכזיים וזה גם עוזר לבעיות להיפטר. בגלל שההורים שלהם לא מרשים להם להיפגש הם מוצאים אתר בניה שלא בונים בו והם הקימו בו מחנה סודי אבל המקום התמוטט והם בתוכו הם נפגעו קשה וכל הילדים באו לראות אותם וככה נגמרו בעיותיהם החברתיות. בסיפור חולצה ירוקה בהירה הבעיה היא שליואב חברו של גיל היו בעיות כלכליות וזה מה שהביא לריב בניהם והם השלימו רק כאשר למד גיל לקח כי גם לו היו בעיות כלכליות והוא התנצל בפני יואב ונפתרו כל הבעיות. בקיצור יש הרבה דברים דומים בין הסיפורים…

נועם אליהו

נשמח אם תשאירו תגובה...