מונולוג של גיל גיבור הסיפור "חולצה ירוקה בהירה"

שלום קוראים לי גיל ואני רוצה לספר לכם על חברי יואב, איך רבנו ואיך השלמנו. למשפחה של יואב היו קשיים כלכלים וההורים שלו אמרו לו ללבוש את החולצות של אחותו כי אין להם כסף לקנות לו בגדים חדשים. יום אחד באתי אליו והוא הראה לי את החולצות ביניהם הייתה חולצה ירוקה בהירה שאותה יואב אהב וחשב שהיא יפה. את אותה חולצה לבש יואב למסיבה שהתקיימה. ראיתי אותו יושב בצד לבד לובש את החולצה והתחלתי לצחוק עליו ואמרתי לכולם שהחולצה הזאת היא של אחותו. יואב אמר לי שזה יתנקם בי ולא הבנתי למה הוא מתכוון. לאחר כמה ימים יואב נתן לי כאפה חזקה והחזרתי לו ומאז אנחנו לא מדברים. יום אחד כשחזרתי מבית הספר אמא התרגזה ואמרה לי ללכת לסדר את החדר אבל אני לא הבנתי מה היא רוצה כי החדר היה במצב טוב. באותו היום בארוחת הערב היה משהו שונה ואז אמא אמרה לי ש"אבא שקע בחובות". מאותו היום לא יכולתי לבזבז כסף כמו שהייתי רגיל, לא יכולתי ללכת לבריכה ועוד כמה דברים כי זה עלה כסף, אמא הכריחה אותי ללבוש חולצות של אחיות שלי ובאותו הרגע הבנתי איך הרגיש יואב כשביישתי אותו מול כל הכיתה. הלכתי להתנצל, בהתחלה קצת היססתי וחששתי שיואב לא יסלח לי אבל צלצלתי בפעמון ויואב סלח מהר ונהינו שוב חברים טובים.

נועם אליהו

נשמח אם תשאירו תגובה...

