רפלקציה של רוחלה

שלום לכם תלמידים יקרים, הורים , דורית אורגד וכל מי שקורא בלוג זה!

זהו, חג החנוכה מסתיים לו ואנו גומרים לעבוד על נושא היצירות של דורית אורגד.
כבר למעלה מעשר שנים אנו לומדים בבית ספר "אופקים" את היצירות של דורית אורגד בכיתה ו'. אם קראתם את העבודות של הילדים בודאי הבנתם שהבחירה היא נכונה. העבודות, שאתם הילדים הגשתם, מדהימות!!!
התחלנו את הנושא כבר בחופש הגדול, התבקשתם לקרוא שני ספרים. במהלך חודשי הלימוד שחלפו המשכתם לקרוא גם בבית וגם מידי יום בכיתה. בנוסף למדנו ביחד מספר יצירות: הסיפורים: "גם אהוד ברצים", "חולצה ירוקה בהירה" ו"בזוקה ובמבליק". הסיפורים הללו עסקו בבעיות חברתיות רלוונטיות ולמדנו הרבה מהמסרים שלהם. למדנו גם פרקים מהספרים "רופא בדרך" ו"שבועת האדרה". דרך סיפור "שבועת האדרה"  למדנו על קשיי העלייה של יהודי אתיופיה וקליטתם בארץ. בכיתה הקראתי את הספר "הנער מסביליה" דרכו למדתם על תקופת האנוסים.
על כל יצירה שלמדנו/ קראתם התבקשתם לכתוב עבודה. לאט לאט נאספו העבודות. חלקן התפרסמו בבלוג זה ואחרות נאספו ולפני החנוכה הוגשו בתלקיט עבודות עם פרקי מבוא וסיכום.

על מנת שתשפטו אם היה כדאי אצטט לפניכם חלק מזערי מתוך הרפלקציות שכתבו הילדים. כדי לשמור על צניעות הפרט לא אפרסם שמות:

" מאד נהנתי לקרוא את הספרים. אני בטוח שחלק מהם לא הייתי בוחר לקרוא לבד ולכן זאת הייתה הזדמנות טובה…… למדתי מקריאת הספרים על ההיסטוריה של העם היהודי. על קשרים בין חברים ובין בני משפחה. למדתי על התרבות האתיופית, מה המנהגים ומה קרה לקהילה עם העלייה לארץ ישראל".
"אני מדגישה שלמדתי הרבה על ה"חיים האמיתיים" שמסביבנו, בארץ ובעולם ודרך הספרים נחשפתי לדברים שלא הכרתי, לכן היה לי מעניין ללמוד ולעסוק בנושאים אלו".
"למדתי הרבה מילים חדשות כי דורית אורגד כותבת בשפה גבוהה…… כל פעם שקראתי סיפור הרגשתי שאני נשאבת אליו ולי קוראת העלילה ועלי כתבו את הסיפור".
"הנני חושב שספריה של דורית אורגד: מותחים, מרתקים, משמחים, מדי פעם אף מעציבים, נעימים וטובים, לפעמים קצת משעממים וברור שיש הרבה חלקים מצחיקים ומשעשעים".
"התחלתי לאהוב את ספריה, רק לאחר שקראתי את ספרה השני, "פגע וברח". ספר זה מאד מצא חן בעיני ולמדתי ממנו רבות. לאחר מכן, התחלתי לקרוא את ספריה ואני ממשיך לקרוא אותם ונהנה מכל רגע…..
הרגשתי שאני חווה את העלייה לארץ יחד עם הדמויות ובעקבות כך, הצלחתי ללמוד על העלייה ועל הקשיים בדרך".
"אני מאד התחברתי לספרים שדורית אורגד כותבת ואני באמת חושבת שהספרים מוצלחים ומושכים, כשקראתי את הספרים הרגשתי ממש אחת הדמויות וכך התחברתי מאד לעלילה של הספרים שקראתי".
"ראיתי שיש בעיות שעולות בספרים שגם אנו היום בתור ילדים חוווים אותם".
"למדתי הרבה מהספרים. הדבר החשוב ביותר שלמדתי הוא שאם רוצים ממש ומנסים אפשר להצליח למרות הקשיים".
"היה לי מאתגר לקרוא את הספרים של דורית אורגד, הספרים עוסקים בנושאים שונים ומגוונים, מכל ספר למדתי דברים אחרים והוא גרם לי לחשוב על הנושאים שהספר עוסק בו"

יכולתי לצטט עוד ועוד דברים יפים וחכמים שכתבתם שגרמו לי להתרגש כל פעם מחדש.
אני מאד גאה בכם ילדים  ומודה לכם על שיתוף הפעולה- רוחלה.

נשמח אם תשאירו תגובה...